Tak wyglądają dni Pszczółek

WRZESIEŃ



Poznajemy żłobek

- zapoznanie dzieci z rozkładem dnia
- próby nawiązania lepszego kontaktu z ciociami poprzez wspólne zabawy
- kształtowanie bezpiecznej postawy podczas zabaw
- spacery po okolicy ułatwiające lepszą adaptację

Dbam o siebie i staram się być samodzielny

- poznajemy zasady higienicznego i zdrowego trybu życia
- wspieramy kształtowanie nawyków higienicznych- myjemy ząbki, siadamy na nocniczki
- podejmujemy próby samodzielnego spożywania posiłków.

Powiedział wrzesień, że już mamy jesień

- Dzień Pieczonego Ziemniaka (jak wygląda ziemniak, poznajemy jego smak poprzez wspólne wykonanie zapiekanki ziemniaczanej)
- obserwujemy jak zmienia się przyroda jesienią
- malujemy farbami obrazki.
- odwiedziła nas Pani Jesień
- maluszki otrzymały dary od jesieni (kasztany, żołędzie, szyszki, jarzębinę,listki)
- dzieci wyklejały sylwetę Pani Jesień kolorowymi listkami


PAŹDZIERNIK




Lubimy owoce i warzywa

- zapoznanie maluszków z nazwami owoców (jabłko, gruszka, śliwka, malina itp.) i warzyw (marchew, pietruszka, ziemniak, burak itp.) występujących w naszych sadach i ogrodach;
- poznanie ich poprzez smak, zapach, dotyk i kolor;
- obrazowe wyjaśnienie podstawowych zalet jedzenia warzyw i owoców; wytłumaczenie pojęcia witamin;
- nauka prawidłowego zachowania się przy stole

Kolorowa jesień

- zapoznanie z prostymi zjawiskami atmosferycznymi zachodzącymi jesienią w przyrodzie (opady deszczu, wiatr, pochmurne dni itp.);
- naśladowanie poznanych zjawisk, np. padającego deszczu, szumiącego wiatru;
- zwrócenie uwagi maluszków na dobór odpowiedniego stroju, w zależności od panującej pogody, np. konieczność założenia czapki i szalika, gdy na dworku wieje zimny wiatr, a kaloszy i zabrania parasola kiedy pada deszcz;

Święto dyni- Halloween


LISTOPAD




Jesień w lesie

- zapoznanie z naturalnym środowiskiem w lesie oraz jego mieszkańcami: wiewiórką, jeżem, lisem, zającem, niedźwiedziem itp.;
- uczymy się rozpoznawać je po wyglądzie i sposobie poruszania;
- naśladujemy odgłosy przez nie wydawane;
- zabawy integracyjne; "Chodzi lisek", "Na tapczanie siedzi jeż";

Bajki i bajeczki

- rozbudzanie zainteresowania czytanych bajek, zachęcenie do uważnego ich słuchania;
- wdrażania do poszanowania książek i książeczek;
- wyjaśnienie dzieciom: Co to jest bajkowa postać? np. Miś, Peppa, Myszka Miki;
- przedstawienie za pomocą ilustracji i kolorowanek znanych i lubianych postaci z bajek;

Dzień postaci z bajek.

Dzień pluszowego misia.

Andrzejki

Andrzejkowe czary mary.


GRUDZIEŃ




Mikołajki

- spotkanie z mikołajem;
- omówienie i zapoznanie dzieci z postacią mikołaja

"Barbórka" Święto Górnika

- górnik- zapoznanie dzieci z zawodem i pracą górnika, wyglądem munduru godła i czapki;
- "czarny węgiel"- wzbogacenie wiedzy poprzez zabawy badawcze, dzieci oglądają i dotykają gródki węgla (czarny, twardy, brudzi);

W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem

- Moja własna choineczka - wspólne ubieranie świątecznego drzewka, poznanie dotykiem i węchem świeżej gałązki;
- wykonanie ozdób choinkowych;
- budzenie w dzieciach pozytywnych uczuć i emocji, związanych ze zbliżającymi się świętami, poprzez wspólne kolędowanie;
- Jedyny taki wieczór - wyjaśnienie dzieciom tradycji związanych z wigilijną wieczerzą (nakrycie stołu białym obrusem, posypanie siankiem, dzielenie się opłatkiem czy składanie życzeń);
- pieczemy placek wigilijny;

Witaj Nowy Roczku!

- Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą - wyjaśnienie dzieciom pojęć "młody" i "stary" w kontekście nadchodzącego Nowego Roku;
- rok kalendarzowy - prezentacja różnego rodzaju kalendarzy: ściennych, biurowych, zdzieranych; zwrócenie uwagi na podział na miesiące, tygodnie i dni;


STYCZEŃ




Przyszła zima biała

- wzbogacamy wiedzę dzieci na temat zimy i jej zjawisk atmosferycznych: opady śniegu, śniegu z deszczem, niska temperatura, mróz;
- doświadczanie uroków zimy podczas spacerów, poznajemy jakie właściwości ma śnieg; mokry, zimny, lepki, lekki, biały;
- zapoznanie z zimowym bałwankiem, zwrócenie uwagi na kształt kul śniegowych oraz innych elementów jego budowy;

W karnawale zabawy i bale

- przygotowania do balu karnawałowego, wspólne robienie dekoracji; rozmowa na temat kostiumu karnawałowego;
- robimy maski na bal;
- udział dzieci w zabawie karnawałowej;
- zabawa z balonikiem, poznanie i przypomnienie sobie określeń: duży - mały, lekki - ciężki, miękki - twardy, połączone z dotykiem przedmiotów o odpowiednich właściwościach. 

Dzień Babci i Dziadka

- kocham Babcię, kocham Dziadka - wzmacnianie więzi uczuciowych i miłości do najbliższych;
- zwrócenie uwagi na stopień pokrewieństwa, wyjaśnienie dzieciom pojęcia babcia - mama mamy/taty, dziadek - tata taty/mamy;
- nauka okazywania szacunku i dobrego zachowania względem dziadków;
- wspólne przygotowanie prezentów dla Babci i Dziadzia;


LUTY



Dzień Pizzy

- robimy zdrową, pyszną pizzę


Walentynki

- kształtujemy umiejętności nazywania i wyrażania własnych uczuć;
- uczymy wzbudzać w dzieciach radość i pozytywne uczucia podczas obcowania z innymi;
- wzbudzamy w dzieciach odpowiedzialność za siebie i za innych.

Dzień Kota

- pokaz kociej mody

Świat pełen kolorów

- uczymy się poznawać kolory;
- bawimy się w mieszanie barw i próbujemy nazywać powstałe odcienie;
- podejmujemy naukę rozróżniania barw ciepłych i zimnych;
- tworzymy prace plastyczne przy pomocy: farb, kredek, plasteliny i wyklejanek;

Ferie to jest super sprawa odpoczynek i zabawa

- zabawy na śniegu lepimy, toczymy śniegowe kule;
- mały narciarz, łyżwiarz zabawa ruchowo-naśladowcza [zawody sportowe];
- prezentacja ilustracji przedstawiających sprzęt sportowy i sportowców;
- omówienie nazw dyscypliny i rodzaju sportowca.


Przedszkolowo.pl logo